Faraway, So close!!!

It’s been 5 weeks when I arrived in Germany and it was strange. My mother and Frank waited for me at the bus station in Hannover. She got a sign around her neck “Welcome back”. In this moment I was so happy. Happy to see something familiar. But it was still strange. We drove back home and I saw also my brothers after 6 months again. We ate, drunk and spoke about so many things. I was close to pitch my tent in the garden. But the bed was also very nice.


Es ist jetzt 5 Wochen her, als ich in Deutschland ankam und es fühlte sich komisch an. Meine Mutter und Frank holten mich am Busbahnhof in Hannover ab. Sie hatte ein riesiges Schild um Ihr Hals “Willkommen zurück”. In diesen Augenblick war ich super glücklich. Glücklich etwas vertrautes wieder zu sehen. Wir fuhren zurück nach Hause und dort traf ich auch meine Brüder nach 6 Monaten wieder. Wir aßen, tranken und redeten über so viele Dinge. Ich war auch kurz davor mein Zelt im Garten aufzuschlagen. Aber so ein Bett hat auch was schönes.




Back to life, back to reality. My mother and I drove back to my home town Cottbus. The next 4 weeks I was busy with visiting all my friends, sharing my story about the PCT, saying goodbye, struggling with the job center and planning my trip to New Zealand.


Zurück zum Leben, zurück zur Realität. Gemeinsam mit meiner Mutter fuhren wir wieder zu meiner Heimatstadt Cottbus. Die nächsten 4 Wochen verbrachte ich damit meine Freunde zu besuchen, meine Geschichte vom PCT zu erzählen, Auf Wiedersehen zu sagen, mich mit den Jobcenter zu ärgern und meinen Trip nach Neuseeland zu planen





But now, it’s time. The Te Araroa is calling. Together with 2 friends of mine, we will fly on 29th of December 2014 to NZ. We are arriving in Auckland and going from there south to Bluff. After that, we are going back to Auckland and saying goodbye to one of my friend. The last part will be from Cape Reinga to Auckland. I’m looking forward to this. Enjoy this blog and I would appreciate if you leave some comments under the post.


Aber jetzt ist es wieder Zeit. Der Te Araroa ruft. Zusammen mit 2 Freunden fliegen ich am 29. November nach NZ. Landen werden wir in Auckland und von da aus geht es nach Süden. Bluff ist unser Ziel. Danach geht es wieder zurück nach Auckland. Dort verabschieden wir dann einen Kumpel. Der letzte Teil wird dann von Cape Reinga nach Auckland sein. Ich freue mich sehr darauf. Geniesst diesen Blog und Kommentare sind auch sehr gern gesehen.


Cracker Jack

You Might Also Like

0 comments

Flickr Images